.... you romania

Scrijelit  joi, 13 mai 2010

 "- Ce faci? - Muncesc. -Uhhh, naspa."
" - Ce faci, unde esti? - La birou. - Nasol.Si cat mai ai pana scapi?"

As zice ca naspa si nasol ar fi daca nu as fi la birou si daca nu as avea ce sa muncesc, insa fiecare cu parerile lui.


"-Ti-am zis buna ziua si nu ai raspuns.
 - Scuze, munceam.
 - Mai lasa si tu munca aia, stii tu, munca e izvor de sanatate de aceea e mai bine sa o lasam bolnavilor.
 - La fel zici si la tine la servici?
- A nu, ca eu nu sunt la munca.
- Pai?
- Mi-am luat liber, stau acasa, ce dracu sa fac la servici,m-am plictisit de aia.
- Daca nu iti mai place de ce nu cauti altceva?
- De ce sa caut?Lasa ca-i bine asa, iau salariu si stau acasa."

peste o saptamana:

"- E nasol, ne dau astia afara.
- Lasa ca si asa nu iti placea acolo, nu ai zis tu ca mai bine stai acasa?
- Pai da, da' una e sa stau acasa ca mi-am luat liber si alta e sa nu am servici.
- Atunci cauta altceva, invata ceva nou.
- De ce sa caut?Ce-am inebunit, nu ma apuc acuma sa invat alte alea.
- Atunci...stai acasa."

peste inca vreo cateva saptamani:

"- Ce faci?
- Injur.
- De ce?
- Mi-au dat astia numai jumate de salariu.
- ?
- Ca mi-am luat liber zilele alea.
- Si nu au dreptate?Aveai acuma concediul?
- Nu, ala e mai incolo, la vara.
-...."

Discutiile astea le am aproape zilnic, intr-o forma sau alta, cu oameni din jurul meu. Nu ma mai intreb de mult de ce toate merg prost in tara asta. Raspunsul se afla mai sus. Scoala "sucks", munca "sucks", seful "sucks", colegii "sucks", in general orice "sucks" daca presupune mai mult decat mutat de pe un fotoliu pe altul acasa, chestie pentru care eventual iei si salariu. Am revazut zilele trecute un film facut imediat dupa '89, "Patul Conjugal". Atunci, m-a amuzat si mi-am zis ca e totusi mult prea sf, nu suntem chiar asa si oricum avem tot timpul sa evoluam. Acum insa, mi s-a pus un nod in gat si mi-a venit sa injur birjareste. Suntem exact asa si absolut nimic nu s-a schimbat in 20 de ani. Nici mentalitatea, nici felul in care intelegem sa traim.Si nici nu se va schimba vreodata atata timp cat unii muncesc cate 10-12 ore pe zi ca sa ia un salariu si altii isi petrec vremea in strada, pentru ca salariul oricum il primesc, muncesc pentru ei altii. Prin natura meseriei, uneori mai iau legatura si cu angajati la companii de stat. Acum ceva vreme, trebuia sa ajut o doamna functionara sa isi rezolve o problema tehnica. Pentru ca era insa foarte prinsa cu multi clienti la ghiseu, m-a rugat sa revin putin mai tarziu. Am considerat ca daca o sun cu 10 minute inainte de incheierea programului (ei), va avea timp. Nu a avut. Ba a fost chiar foarte indignata ca vreau sa o pun sa mai stea  in plus, interventia dura aproximativ 20-30 de minute. Alea 20 de minute insemnau pentru ea ca a doua zi ar fi putut sa isi reduca mult din volumul de munca, sa urgenteze operatiunile facute si sa ii fie mai simplu la inchiderea de tura. A preferat sa nu mai foloseasca vreo luna device-ul si sa tina oamenii la coada jumatate de ora in loc sa le rezolve problema in 3-5 minute, decat sa stea putin peste program. Mai mult, pentru ca ea era grabita sa "rupa usa" la ora 17:00, o echipa de service a trebuit sa mearga acolo (bani+timp) ca sa repare ceva ce putea fi reparat si telefonic. Nu i-am mai spus ca noi, cei din spatele "masinutei" ei de incasat facturi, stam cateva ore peste program ca sa o facem sa functioneze si nu ne mai suparam. Azi probabil este si ea undeva in strada, indignata ca i se va taia o parte din  salariu. Daca m-ar intreba cineva pe mine, as propune sa i-l taie de tot si sa nu o mai chinuie zilnic pe biata femeie sa vina 6 ore la munca (din care una jumate pauza de masa) cand are atat de multe lucruri urgente de facut acasa. But that's only me.