RDS saga sau "De-ale romanilor"

Scrijelit  joi, 12 iulie 2012

Cu ocazia mutarii in casa noua, intr-un (probabil) moment de vacanta neuronala, m-a pus Aghiuta sa apelez la serviciile amicilor de la RDS. Desi stiam deja povestile horror legate de aceasta "minunata" companie, desi fusesem avertizata ca mai bine imi "trag" internet de la operatorii de telefonie ca pana si ala e mai bun decat cel oferit de sus numitul ISP, am mers inainte ca pionierii si am incheiat contractul. Mare greseala. Imensa.
Distractia a inceput inca din ziua 1. Domnisoara foarte amabila de la ghiseu m-a informat ca 1. Va dura intre 3 si 5 saptamani sa se faca instalarea (desi toate device-urile necesare existau, gratie unui contract anterior facut la aceeasi adresa) si 2. Stick-ul ala minune pe care conform contractului incheiat trebuie sa il primesc este precum Mos Craciun, Iepurasul de Pasti si Doamne-Doamne: toata lumea a auzit vorbindu-se despre el dar in realitate nu stie nimeni daca exista sau nu, sa ma duc eu la depozit sa ma interesez daca tin neaparat sa intru in posesia lui, dar ma avertizeaza ca e putin probabil sa fie in gestiune.
Pentru ca nu tineam neaparat, am renuntat la ideea de a avea si un back-up in caz de retea picata si m-am dus acasa. Dupa vreo doua zile am sunat sa le spun ca nu ma supar daca ei vin in 3 saptamani, dar eu plec in concediu, ma mai intorc la toamna, asa ca momentan renuntam la ideea de contract si mai vedem noi in septembrie. Domnisoara de la capatul celalalt al firului m-a intrebat agitata daca marti (asta se intampla joi) este prea tarziu, isi cere scuze, ar veni echipa si luni dar e sarbatoare, bla bla.
Am mustacit incantata. Nici macar nu banuiam ca "dansul" abia incepe.
Vine echipa. Un nene mestereste ceva la cutia de pe hol, alt nene mestereste  la laptoapa mea in timp ce, vazand o consola deschisa, ma intreaba daca am cumva linux si precizeaza, foarte incantat, ca el nu stie sa lucreze cu asa sistem de operare ciudat si cam asta a fost primul moment in care mi-am dat seama ca e posibil sa regret foarte mult ca nu am facut o plimbare pana in Pantelimon sa inchei contract cu Nextgen si am ales varianta facila aflata la 6 minute distanta numita RDS.
Pleaca nenii, pornesc rasnita din nou, am net pentru aproximativ 15 minute dupa care, in mod elegant, conexiunea isi cere scuze de la mine si pica precum o musca. Dau din umeri, zic "ei, lasa, cine stie, poate nu s-au facut setarile si prin partea cealalta, hai sa ii las sa ajunga inapoi la firma".
Si uite asa, ca in poveste, trece o zi, trec doua, trec noua, mie imi pica netul o data la 15 minute, unoeri o data pe minut intr-un interval de 15 minute, intre timp raman si fara vplay si citesc amuzata pe alte bloguri cum RDS da vina pe, citez, "internetul global", dau din nou din umeri, instalez SuperHideIP, continui sa ma uit la vplay si ma gandesc cu mila la abonatii RDS care nu stiu sa foloseasca smecherii din astea...pana ieri pe la 6 seara, cand, cu un ultim zvacnet chinuit, comunicatia isi da duhul definitiv si refuza cu incapatanare sa raspunda oricaror incercari de resuscitare operate de mine care pana atunci functionasera cu brio.
Las sa treaca vreo doua ore si sun la serviciul tehnic. Ma ia in primire un flacau destul de politicos, discutam prieteneste vreo 4 minute despre cod de client, user, sistem de operare, firewall si antivirus, face el ceva pe acolo si imi spune: "da, e de la echipamentele noastre, spuneti-mi intervalul orar la care puteti fi gasita maine ca stiti, in seara asta e prea tarziu, echipa lucreaza doar pana la orele 22". Incerc sa nu scot flacari, ii spun ca dupa 8 seara ma gaseste echipa dar as prefera, pentru binele ambelor parti, sa se remedieze problema in mai putin de 24 de ore, inchid.
Se face dimineata, net ciuciu, sun din nou, discut cu inca un flacau, ii explic ca si eu, ca si el, am un servici care printre altele presupune conexiune permanenta la net, ii povestesc ceva despre ANPC si convenim de comun acord ca in cursul zilei de azi se remediaza, pentru ca el depune cerere pentru solutionare de urgenta.
Plec la treburile mele. Se face dupa-amiaza, vin acasa, net ciuciu. Sun la serviciul comercial. Acolo aflu ca pot rezilia contractul doar daca platesc 6 luni de servicii care nu mi-au fost oferite. Incep sa scot flacari precum balaurii.
Sun din nou la tehnic, suna si alte persoane la tehnic, aflam cu totii ca, precum s-a stabilit, problema se va investiga si/sau remedia in seara asta intre orele 20-22. Trec orele 20, se fac orele 21, trec orele 21, net ciuciu.
Intr-un efort combinat, se vorbeste la RDS din doua parti. Partea numarul 1 afla ca "stiti, a fost luata in calcul doar ultima sesizare facuta, abia maine intre orele 20-22 vine echipa". In timp ce partea numarul 1 povesteste cum e cu avocatii, protectia consumatorului si alte chestii din astea dragute, partea numarul 2, adica eu, primeste un telefon de la o cuconita pisicoasa "stiti, ne cerem scuze, echipa nu mai ajunge in seara asta...". La limita nervilor, ii povestesc domnisoarei cam cat dureaza sa aflu numarul de telefon al sefului ei direct si sa il sun pe dansul la ora 11 noaptea sa il chem sa remedieze problema. Pentru ca deja am draci, ii povestesc si despre ce se intampla cand in mod ilegal un ISP decide sa restrictioneze cu de la el putere accesul la diverse site-uri (ca fapt divers, nu doar vplay are restrictie, ci multe altele, mai putin cunoscute, nu neaparat posesoare de continut fara copyright; unele sunt chiar pasnice; bleeping computer de exemplu). Domnisoara nu asteapta sa termin ce am de zis si imi inchide telefonul in nas intr-un mod extrem de necivilizat, nestiind ca eu inregistrez convorbirea. Pentru ca oricum nu mai am credit pe cartela, decid sa o las pe maine.
In urmatoarele 5 minute, vine netul si pe loguri apar modificarile operate de tehnicul de la RDS. Mai mult, in mod absolut surprinzator, are si viteza mentionata in contract. Viteza care, asemeni stick-ului de care va spuneam mai sus, pana azi a existat doar in teorie.
De picat tot pica, insa isi revine la fel de rapid. Practic am ajuns in faza in care eram inainte: la fiecare refresh de IP, se face deconectare/reconectare pentru aproximativ 15-30 de secunde.
In concluzie: aveti referinte despre Nextgen? Servicii, preturi, etc. Din pacate, singurul provider serios pe care il stiu eu nu lucreaza decat cu firme si chiar intentionez de saptamana viitoare sa renunt la RDS, o luna de "colaborare" cu ei a fost mai mult decat suficienta. Nu am nervi sa trec prin asa ceva pana la anu' in noiembrie.

P.S. In jumatatea de ora in care am scris postarea, netul a picat de vreo 6 ori.