Pasiunea pentru mister naşte...situaţii comice sau drame

Scrijelit  luni, 7 martie 2011

Printre multele obiceiuri umane care mi se par fascinante, e şi cel al căutării de sensuri ascunse acolo unde nu există. În 9 din 10 cazuri, e o pasiune destructivă, atrage o mulţime de neplăceri. "Afară plouă." zice el. "Iar încearcă să găsească motive să nu mă scoată în oraş. E clar, nu mă mai iubeşte." gândeşte ea. De aici până la o despărţire fulminantă cu surle şi trâmbiţe nu e decât un pas, pentru că, de obicei, ea începe să facă reproşuri înainte ca el să aibă timp să adauge: "ar trebui să luăm taxiul când ieşim, ca să nu aşteptăm autobuzul în ploaie". Întâmplător, el nu făcuse decât să constate starea vremii. Fără sensuri duble. Fără intenţii absconse şi fără încercări de sustragere de la "îndatoririle" de cuplu. "Luna asta am făcut vânzări puţine. " zice patronul. "Uite al naibi, iar încearcă să ne micşoreze salariile. E clar, îmi dau demisia, aşa nu se mai poate." Acţionezi, dar ce faci dacă, după ce ţi-ai dat demisia, auzi de la foştii colegi că unicul efect al lipsei de vânzări a fost reducerea stocului de consumabile şi că dacă ai fi avut răbdare până la şedinţa de a doua zi....?
Unele lucruri nu ascund nimic. Sunt cuvinte care spun exact ce vor să spună şi nimic mai mult. Simple constatări, simple afirmaţii, fără nimic în spatele lor.
"Dacă muntele vine la tine şi nu eşti Mahomed ar fi o idee bună să o iei la goană: sigur e avalanşă." Serios, chiar nu ştiaţi bancul? Nu că nu m-ar fi amuzat deducţiile logice pe marginea subiectului şi încercările de a afla cine e muntele şi cine e Mahomed şi la cine mă refer şi ce am vrut să spun cu statusul ăsta...

P.S. La mulţi ani, tata. Serios.

3 comments:

Adrian spunea...

În urmă cu vreo două săptămâni am descoperit întâmplător o chestie care, pentru câteva secunde, m-a şocat...

Ei bine, aşa m-a cuprins şi pe mine pasiunea pentru sensuri ascunse. După ceva zile de gândire am scris un mesaj, am citit răspunsul apoi, cu greu, am povestit acelei persoane care ar putea să fie adevăratul motiv pentru care am cunoscut-o...

Acum aştept decapitarea virtuală!

Unknown spunea...

Cred ca la ce spui tu se aplica mai degraba sintagma: "toate lucrurile se intampla cu un scop" :)

Adrian spunea...

Se pare că m-am grăbit cu concluziile... Dar partea bună este că nu am fost decapitat. :)