hai s vbm dspre kum nu tb s vbm

Scrijelit  duminică, 25 iulie 2010

Mi s-a reprosat azi ca sunt mult prea pretentioasa. E posibil ca persoana care a spus-o sa aiba dreptate, asa ca hai sa vedem cum ar arata o postare de-a mea daca nu as fi pretentioasa.

Ma intb dc tb s ne batem jok d lb rom in halul asta. Pot intzelege un kopilutz de 9-10 ani knd vb asha, pt k nu are alt mod d a atrage atentzia asupra lui (dk parintzii nu au shtiut s il ajute s ishi gaseask unul). Pot intzelege kiar shi o pitzipoank, aia are skuza neuronilor lipsa. Well, knd e vb despre oameni trekutzi de 35 de ani insa, devine tryst. U are so not cool my friend. Krezi k dk skrii asha epatezi? Hell no! Eshti doar patetik. Adik, ok, vrei sa aratzi ca eshty in trend si eshty ink tanar. Sunt multe alte metode sa itzi exprimi varsta spirituala, you know?Let it go, nu itzi faci nici un bn. Trust me.

Si gata ca am obosit sa fac "spelling", dar ati prins ideea. Omul are mi-a spus ca sunt mult prea pretentioasa are 46 de ani si modul lui de a incepe o discutie este asta: "bn cf vb?". Din cate am bagat de seama, este intr-adevar o moda. Cu cat inaintezi in varsta, cu atat vrei sa demonstrezi cat de "in top" esti tu. Si incepi sa te pitipongesti. Si uite asa ajungi sa dai anunt pe Best Jobs spunand "kaut job nu stiu c stiu s fak dar fak multe". Dupa care te intrebi de ce angajatorii te ocolesc, iar prietenii au luat-o de mult la goana. Daca esti femeie, te miri ca barbatii stau cu tine doar o noapte, iar daca esti barbat, nu intelegi cum de esti atat de "kool" si totusi nici o femeie nu iti vorbeste. Cam ce ai vrea tu sa vb ku tn dk nici mkr nu pricepe c spui? Nu, analfabetismul, agramatismul si incultura nu sunt "kool". Si da, sunt pretentioasa cand vine vorba de asa ceva. Consider ca inclusiv pe internet este important sa vorbim corect. E o dovada de respect in primul rand pentru noi si in al doilea rand pentru interlocutor. Leet language este distractiv, nu neg, insa numai cand il folosesti in joaca si ca sa ironizezi ceva/pe cineva. Francleza si romgleza sunt caraghioase. Inca nu am auzit nici un englez care sa foloseasca in vorbirea de zi cu zi expresii si cuvinte din alte limbi, asa ca nu vad de ce ar trebui noi sa spunem "how are you" in loc de "ce mai faci" si "hello" in loc de "salut". Am luat de la alte popoare Sf.Valentin, in detrimentul Dragobetelui, Halloween, in loc de Sf. Andrei, serbam cu focuri de artificii Independence Day si am uitat ce reprezinta 1 Decembrie. Haideti macar limba romana si vorbirea corecta sa le pastram . E tot ce mai avem in momentul asta.

Later edit:
Am uitat cel mai la moda... trend(sic!): vorbitul in limba engleza desi tu esti vorbitor nativ de limba romana si interlocutorul tau asijderea. Bag seama ca snobismul a fost, este si va ramane (sper totusi ca nu) cel mai popular "sport" romanesc. Alte popoare fac tot posibilul sa isi cultive traditiile, valorile culturale si etnice, limba. Noi facem tot posibilul sa le aruncam cat mai departe pe ale noastre si imprumutam de la altii. Macar daca am imprumuta lucruri bune si generatoare de evolutie.