final de poveste

Scrijelit  sâmbătă, 3 aprilie 2010

Am fost intrebata cum am reusit sa imi pastrez sufletul senin, in pofida tuturor furtunilor care mi-au rupt de foarte multe ori toate aripile.Nu am facut nimic deosebit.Nu cred, cel putin nu in sensul general acceptat, deci nu ruga mi-a fost sprijin.Nu imi stau alaturi in momentele grele nici teorii de genul "sa fim veseli indiferent ce se intampla, viata e frumoasa".Ignorand totusi mizeria, uratenia, nedrepatea, indiferenta, prostia, rautatea, cruzimea, am iubit.Am iubit florile, copacii, apusurile si rasariturile, muntii, marea, iarba, furnicile, florile, cantecele, pisicile si cateii, copiii, planeta asta mica si ascunsa undeva intr-un colt de galaxie.Am iubit pana si oamenii.Am plans pentru fiecare batran si pentru fiecare suflet mic de copil chinuit, am incercat, atat cat am putut, sa ajut fiecare om care vreodata mi-a cerut ajutorul.Daca nu am avut altceva, i-am daruit o vorba buna.Uneori conteaza, chiar daca poate nu ajuta concret.M-a durut durerea fiecarui prieten si m-a bucurat fiecare bucurie a lui.Am incercat sa le spun tuturor ca sunt buni, ca sunt frumosi, ca pot, ca mintea, inima si gandul lor sunt parti importante in acest Univers.Am avut incredere in capacitatea ficaruia de a reusi sa faca ceea ce isi doreste.Mi-am ales ca misiune de viata pe aceea de a naste zambete.Uneori am reusit, alteori nu.Insa intotdeauna fiecare zambet mi-a luminat sufletul si l-a facut sa se curete de orice ar fi fost rau si intunecat.Mi-am ales ca drum pe acela de a ii face pe toti cei din jur sa se opreasca, macar o secunda si sa priveasca o frunza, o gargarita, o stea sau un apus de soare.Lumea mea este jocul.Pentru ca doar prin joc, poveste si zambet poti sa iti pastrezi seninatatea si linistea si lumina.Asa cum bine spunea Orson Scott in extraordinara Carte a lui Ender, "ca sa ajungi la capatul lumii trebuie sa omori copiii." E cat se poate de adevarat si de corect: lumea noastra nu va ajunge la un capat decat daca si atunci cand in ea nu va mai exista nici un suflet de copil.Atata timp cat vor exista copii, mari sau mici, lumea mai are o sansa.Si pana la urma asta e scopul: ca noi sa continuam sa existam.De asta eu am ales povestile, jocul, visul.De asta sunt vanzator de vise.Pentru ca visele mele va fac si pe voi sa visati.Si uite asa, chiar daca acum nu va dati seama si poate nici nu va pasa, lumea asta, asa cum este ea, va continua sa existe.Cu bune si rele, cu frumos si urat, cu bucurii si cu tristeti.Chiar daca visul si zambetul pe care le daruiti pot parea mici si neinsemnate, in realitate e posibil ca ele sa schimbe o viata.
Am sa inchei cu un citat dintr-o poveste.O poveste care mie imi place mult.Nu pentru ca are in ea elfi si piticuti si vrajitori si printi si castele si locuri cum numai in vis poti gasi.Ci pentru ca dincolo de personaje, dincolo de firul epic, exista in ea un mare adevar: important nu este ceea ce pierdem, ci ceea ce castigam dupa lupta.Si daca atunci cand rasare soarele descoperim ca am castigat iubire, incredere, speranta, prietenie, atunci inseamna ca a meritat sa luptam pana la capat.Chiar daca finalul nu este unul neaparat fericit.

"- Totul e pe dos. Noi nici n-ar fi trebuit sa fim aici.Dar suntem.E ca in povestile acelea minunate ale copilariei,domnu'Frodo.Cele vrednice de luat in seama.Erau pline de intunecime si primejdii si uneori nici macar nu voiai sa stii cum se vor sfarsi, cum ar fi putut oare sa se termine cu bine?Cum poate lumea sa revina la ceea ce a fost cand e cuprinsa de atata rau?Pana la urma insa, umbra e trecatoare.Pana si noaptea trebuie in cele din urma sa lase locul unei noi zile.Iar cand va rasari, soarele va fi cu mult mai stralucitor dupa atat intuneric.Astea sunt povestile care iti raman in suflet si pe care le tii minte pentru totdeauna, chiar daca esti prea mic ca sa intelegi de ce.Eu insa cred ca stiu acum de ce le-am tinut minte.Oamenii din povestile alea au avut o gramada de ocazii sa se intoarca din drum cand totul parea pierdut, numai ca nu au facut-o.Au mers inainte.Pentru ca mai credeau in ceva.
- Noi in ce credem, Sam?
- Credem ca mai exista bunatate si frumusete in lumea asta si merita sa lupti pentru ele."